دنیای فناوری

ساخت وبلاگ

آرامگاه بابا طاهر

آرامگاه بابا طاهر عریان مربوط به دوره معاصر است و برفراز تپه ای در شمال غربی شهر همدان در میدان باباطاهر واقع شده است. باباطاهر كه حدوداً در اواخر قرن چهارم و اوایل قرن پنجم می زیسته، از شعرا و عرفای بزرگ روزگار خویش است. برج آرامگاه باباطاهر بر قاعده‌ای هشت ضلعی واقع شده كه ارتفاع آن از سطح فوقانی تپه ۲۰/۳۵متر و از كف خیابان ۲۵/۳۰متر می‌باشد. ستون های هشت گانه برج، قطعه سنگ مزار، كف و پله‌های آرامگاه از سنگ گرانیت حجاری شده است. نما و فرش بنای آرامگاه باباطاهر همدان از سنگ است و در داخل آن كتیبه‌ هایی از كاشی وجود دارد. در محوطه داخلی این ارامگاه ۲۴ دو بیتی بر روی ۲۴ قطعه سنگ زیبا حک شده و در قسمت پایین اطراف محوطه داخلی مزار نصب شده است. بابا لقبی بوده که به پیروان وارسته می‌ داده‌اند و عریان به دلیل بریدن وی از تعلقات دنیوی بوده است. او یكی از مشهورترین دو بیتی سرایان ایرانی است كه گذشت زمان نتوانسته دو بیتی های شور انگیزش را كه با لهجه لری سروده شده است، از یادها بزداید. از بابا طاهر علاوه بر دوبیتی ها، آثار ادبی دیگری نیز به جا مانده است كه از آن جمله می توان به هتل بوعلی دو قطعه، چند غزل، مجموعه كلمات قصار عربی و كتابی به نام “سرانجام” اشاره نمود. بنای مقبره بابا طاهر در گذشته چندین بار بازسازی شده‌است. مقبره وی در قرن ششم هجری برجی آجری و هشت ضلعی بوده‌است. در دوران حکومت رضاشاه پهلوی نیز بنای آجری دیگری به جای آن ساخته شده بود. درجریان این بازسازی لوح کاشی فیروزه‌ای رنگی مربوط به سده هفتم هجری بدست آمد که دارای کتیبه‌ای به خط کوفی برجسته و آیاتی از قرآن است و هم اکنون در موزه ایران باستان نگهداری می‌شود.

كارخانه حريربافي چالوس

عمليات ساختماني كارخانه از سال 1312 ش آغاز و در سال 1315 به پايان رسيد. حريربافي چالوس كه در زمان خود در خاورميانه بينظير بوده از سال 1315 تا سال 1337 بكار توليد محصولات ابريشمي طبيعي انواع پارچه، جوراب، پرده و كراوات و غيره به منظور صدور به كشورهاي ديگر اختصاص داشت. در اين سال كارخانه تعطيل و دستگاههاي آن به رشت انتقال يافت. اين كارخانه كه تقريباً در مركز بافت شهري چالوس  کنار هتل آزادی خزر (هایت سابق) قراردارد داراي محوطه بسيار وسيعي شامل قسمتهاي مختلف از جمله ديگ بخار و منبع توليد انرژي، انبار پيله، نخ ريسي، پارچه بافي، جوراب بافي، رنگرزي، كارخانه نخ سازي، منبع آب و ساختمان ادارات مركزي بود. كارگران اين كارخانه اكثر غيربومي و عموما از شهرهاي گيلان و بعضاً آمل و بابل، اصفهان، مشهد و تبريز بودند و جمعيتي در حدود 1500 نفر را تشكيل ميدادند. پس از تعطيلي كارخانه ساختمان آن به وزارت كشاورزي و منابع طبيعي سپرده شده بود و بعد از انقلاب اسلامي نيز به سپاه پاسداران واگذار شد .

آتشکده زرتشتيان

يکی از اماکن مربوط به زرتشتيان آتشکده ی آنها است. اين بنا در خيابان آيت الله کاشانی واقع گرديده و شامل ساختمان مشجّری است که در قرن اخير ساخته شده است. در اين محل آتش مقدس که برای زرتشتيان مقدس می باشد و دارای قدمتی چند ساله بوده و بايد هميشه روشن نگه داشته شود، نگهداری و از آن مراقبت می شود. شايان ذکر است که قدمت آتش آتشکده به هزار وپانصد سال می رسد. ساختمان اصلی هتل مهر در و سط حياط و بر بلندی قرار دارد و آنرا درختانی هميشه سبز احاطه کرده اند. حوضی بزرگ در محور ورودی بنا به آن زيبايی خاصی بخشيده است. آتش در محفظه ای بلندتر از سطح زمين در اتاقی نسبتا وسيع و دور از تابش خورشيد قرار گرفته و اتاقهايی برای مراسم نيايش پيرامون آن طراحی شده است.

دنیای فناوری...
ما را در سایت دنیای فناوری دنبال می کنید

برچسب : آرامگاه بابا طاهر, كارخانه حريربافي چالوس, آتشکده زرتشتيان, نویسنده : دنیای فناوری appytec بازدید : 111 تاريخ : پنجشنبه 25 دی 1393 ساعت: 23:17

آبشار دره عشق

آبشار دره عشق با بیش از صد متر ارتفاع از دل کوه با سرعت زیادی بیرون می‌جهد و منظرۀ بدیعی را پدید می‌آورد. از ویژگی‌های این آبشار یکی آنکه نه از قله کوه یا میان کوه، بلکه از دل کوه چون چاهی بیرون می‌جهد، دوم آنکه ارتفاع بسیار بلندی دارد و در سرتاسر ایران کم‌نظیر است، سوم آنکه در زیر ان فضای هموار نسبتاً وسیعی وجود دارد، چهارم آنکه در جنب این فضا رودخانۀ کارون به آرامی جاری است، پنجم آنکه در روبروی آبشار و در این سوی کارون فضای وسیع و هموار دیگری وجود دارد که درختان بلوط آنرا فرا گرفته‌اند، ششم آنکه در بین روستاهای «دره عشق»و «دورک شاهپوری» و هتل پارسیان شهرکرد قرار دارد، کهه انارستان‌های بزرگ و مزارع شالیزار جالب توجهی دارند.

مقبره شاه شجاع

شاه شجاع یکی از بزرگترین و شجاع ترین پادشاهان آل مظفر بوده است که در قرن هفتم چشم از جهان فرومی بندد و چون بعد از وی اختلاف بین جانشینان بوجود میاید وی را در محلی ساده و بدون هیچ تشریفاتی دفن می کنند ودر زمان زندیه فردی به نام میرزا محمد خان کرمانی که از نوادگان شاه شجاع بود با اجازه کریم خان زند در سال 1191 هجری قمری سنگ بزرگی بر قبر وی نهاد و باغچه ای در اطراف آن احداث کرد و این سنگ تاکنون باقی مانده است.آرامگاه دارای 4 ستون مورب است که گنبدی در بالای آن قرار دارد . سطح بیرونی گنبد به وسیله کاشی های تک رنگ نیلوفری هتل پارسیان شیراز تزئین شده است و در سطح داخلی گنبد با کاشی های هفت رنگ تصاویر گل و بوته ایجاد کرده و در چهار قسمت داخل گنبد مطالب و اشعابه خط نستعلیق نوشته اند . آرامگاه دارای محوطه ای کوچک با تعدادی درخت نارنج می باشد .

طاق بستان

طاق بستان مجموعه‌ای از سنگ‌نگاره‌ها و سنگ‌ نبشته‌های دوره ساسانی است که در شمال غربی شهر کرمانشاه در غرب ايران واقع شده است. وجود کوه و چشمه در اين مکان، آن را به گردشگاهی روح‌فزا تبديل نموده که از زمان‌های ديرين تا به امروز مورد توجه بوده است. طاق بستان در زبان بومی (کردی) طاق وسان گفته می‌شود. «سان» به معنی سنگ می‌باشد و به اين ترتيب طاق بستان طاق سنگی معنی می‌دهد. اين مجموعه در قرن سوم ميلادی ساخته شده است. شاهان ساسانی نخست نواحی اطراف هتل پارسیان کرمانشاه را برای تراشيدن تنديس‌های خود برگزيدند، اما از زمان اردشير دوم و شاهان پس از او طاق بستان را انتخاب کردند که در بين راه جاده ابريشم قرار داشت و دارای طبيعتی سرسبز و پر‌آب بود. در سمت راست ايوان كوچك، سنگ نگاره اي وجود دارد كه صحنه تاج ستاني اردشير دوم، نهمين شاه ساساني را نشان مي دهد. در اين صحنه، شاه ساساني به حالت ايستاده با صورتي سه ربعي و بدني تمام رخ در مركز صحنه نقش شده كه دست چپ را بر روي قبضه شمشير گذاشته و با دست راست حلقه روبان داري را از اهورا مزدا مي گيرد. شاه ساساني چشماني درشت و ابرواني برجسته دارد. ریش او مجعد و موهاي سرش به صورت انبوه بر روي شانه‌ها آويخته شده است. وي گوشواره‌اي بر گوش و گردنبندي در گردن و دستبندي در مچ دارد. گوشواره او به شكل حلقه مدوري است كه گوي كوچكي به آن آويزان است. گردنبند او نيز شامل يك رديف مهره هاي مرواریدي درشت است.

دنیای فناوری...
ما را در سایت دنیای فناوری دنبال می کنید

برچسب : آبشار دره عشق, مقبره شاه شجاع, طاق بستان, نویسنده : دنیای فناوری appytec بازدید : 92 تاريخ : پنجشنبه 25 دی 1393 ساعت: 23:16

پوشه‌هاي جســتجو در ناحية پيمايش (Navigation Pane) در سمـــت چپ پنجره اصلي Outlook در نماي Mail قرار دارند. بر روي پوشه Search Folders كليك راست كنيد از كادر ظاهر شــده گزينــه New Search Folder را انتخاب كنيـــد كـادر New Search Folder مطابق تصوير ظاهر مي‌شود، ايــن كادر مجموعه گســترده‌اي از امكانات را در اختيار شــما قرار مي‌دهــد، همانطور كه مشاهده مي‌كنيد معيار‌هاي جستجوي از پيش تعريف شده‌اي دراين كادر قرار دارد كه با انتخاب هريك،مواردي كه با معيار مـورد نظر مطابقت دارند ظاهر مي‌شوند.

تایپ فرمول

تایپ فوری

تعرفه تایپ

خدمات تایپ

دنیای فناوری...
ما را در سایت دنیای فناوری دنبال می کنید

برچسب : تایپ, نویسنده : دنیای فناوری appytec بازدید : 95 تاريخ : پنجشنبه 25 دی 1393 ساعت: 23:16

این نرم‌افزارها معمولاً در منوی Start و منوی فرعی Accessories قرار دارند. پس از این منو، نرم‌افزار NotePad یا دفترچه یادداشت ویندوز را اجرا کنید. دفترچه یادداشت ویندوز بیشتر برای نوشتن یادداشت‌های سردستی و کم‌حجم مناسب است. البته برای کارهای سنگینی مثل برنامه‌نویسی html هم از آن استفاده می‌شود. به سادگی می‌توانید در آن فارسی بنویسید. (البته در این صورت، هنگام ذخیره کردن فایل، از منوی Encoding در پایین صفحه، گزینه‌ی UTF-8 را انتخاب کنید) و البته NotePad ابزار‌های زیادی برای فرمت‌بندی متن ندارد.

تایپ فرمول

تایپ کتاب

هزینه تایپ

دنیای فناوری...
ما را در سایت دنیای فناوری دنبال می کنید

برچسب : تایپ,تایپ فارسی,خدمات تایپ,تعرفه تایپ, نویسنده : دنیای فناوری appytec بازدید : 110 تاريخ : يکشنبه 14 دی 1393 ساعت: 22:27

مثل نسخه‌های قبلی، در ویندوز 7 هم شما می‌توانید مشخصات و کارکردهای ماوس را تنظیم کنید. (یا اگر لپ‌تاپ دارید، کارایی‌های تاچ پد را). برای این کار ابتدا از طریق دسک‌تاپ یا منوی استارت، وارد Control Panel شوید. سپس روی گزینه Mouse کلیک کنید. کارد تنظیمات ماوس باز می‌شود. ممکن است تصویر نمایش داده شده در PC و نوت‌بوک متفاوت باشد ولی به هر حال در این قسمت امکان تنظیمات وجود دارد.

تایپ فارسی

تعرفه تایپ

تایپ فوری

دنیای فناوری...
ما را در سایت دنیای فناوری دنبال می کنید

برچسب : تایپ,تایپ فارسی,خدمات تایپ,تعرفه تایپ, نویسنده : دنیای فناوری appytec بازدید : 86 تاريخ : يکشنبه 14 دی 1393 ساعت: 22:27

برای اینکه بتوانید در ویندوز و نرم‌افزارهای مثل Word فارسی تایپ کنید، لازم است ابتدا زبان فارسی را در ویندوز فعال کنید. برای فعال کردن زبان فارسی ابتدا به Control Panel بروید. آنجا روی دکمه‌ی Region and language کلیک کنید تا پنجره آن باز شود. در این پنجره روی زبانه‌ی Keyboards and Languages کلیک کنید. سپس دکمه‌ی Change Keyboards را کلیک کنید. صفحه جدیدی باز می‌شود. اینجا زبان‌های نصب شده را می‌بینید. معمولاً تنها زبان نصب شده انگلیسی است.

قیمت تایپ

قیمت تایپ فارسی

تایپ

دنیای فناوری...
ما را در سایت دنیای فناوری دنبال می کنید

برچسب : تایپ,تایپ فارسی,خدمات تایپ,تعرفه تایپ, نویسنده : دنیای فناوری appytec بازدید : 103 تاريخ : يکشنبه 14 دی 1393 ساعت: 22:26

وقتي ايميلي را دريافت مي‌كنيد، مي‌توايند مستقيماً به ارسال‌كننده پاسخ دهيد. همچنين مي‌توانيد آن ايميل را براي ديگران نيز ارسال نماييد يا پاسخي براي تمام دريافت كنندگان آن ايميل ارسال كنيد. وقتي به يك ايميل پاسخ مي‌دهيد، Outlook متن ايميلي اصلي را نگه مي‌دارد و به شما امكان مي‌دهد متن جديدي را در بالاي متن اصلي اضافه كنيد.

قیمت تایپ

قیمت تایپ فارسی

تایپ فوری

تایپ فرمول

دنیای فناوری...
ما را در سایت دنیای فناوری دنبال می کنید

برچسب : تایپ,تایپ فارسی,قیمت تایپ,خدمات تایپ, نویسنده : دنیای فناوری appytec بازدید : 219 تاريخ : چهارشنبه 3 دی 1393 ساعت: 17:21

با كليك بر روي ايميلي كه مايليد ذخيره نماييد آنرا انتخاب كنيد، زبانه File را انتخاب كنيد، گزينه Save As را انتخاب كنيد. اگر مايليد ايميلتان با نام ديگري غير از موضوع ايميل ذخيره شود، در كادر File name يك نام جديد تايپ كنيد. پوشه‌اي كه مايليد پيام در آن ذخيره شود را انتخاب نمائيد،  بر روي دكمه Save كليك كنيد.

قیمت تایپ

قیمت تایپ فارسی

تایپ فوری

تایپ فرمول

دنیای فناوری...
ما را در سایت دنیای فناوری دنبال می کنید

برچسب : تایپ,تایپ فارسی,قیمت تایپ,خدمات تایپ, نویسنده : دنیای فناوری appytec بازدید : 139 تاريخ : چهارشنبه 3 دی 1393 ساعت: 17:21

ممكن است فرستنده ايميل فايلي را ضميمه ايميل ارسالي كرده باشد، به اين فايل‌هاي ضميمه شده همراه ايميل، Attached File گفته مي‌شود. وجود علامت گيره كاغذ در كنار هر ايميل مشخص مي‌كند كه ايميل داراي ضميمه است، در ناحيه Reading با كليك راست بر روي عنوان فايل ضميمه شده منويي ظاهر مي‌شود، با انتخاب گزينه Save As از اين منو مي‌توانيد فايلي كه بر روي آن كليك راست كرده‌ايد را بر روي سيستم خود ذخيره كنيد. با انتخاب گزينه Save All Attachments مي‌توانيد همه فايل‌هاي ضميمه شده به آن ايميل را دانلود و بر روي سيستم خود ذخيره كنيد.

قیمت تایپ

قیمت تایپ فارسی

تایپ فوری

تایپ فرمول

دنیای فناوری...
ما را در سایت دنیای فناوری دنبال می کنید

برچسب : تایپ,تایپ فارسی,قیمت تایپ,خدمات تایپ, نویسنده : دنیای فناوری appytec بازدید : 157 تاريخ : چهارشنبه 3 دی 1393 ساعت: 17:20

در پنجره اصلي Outlook بر روي زبانه Send/Receive كليك كنيد، بر روي دكمه Send/Receive All Folders كليك كنيد.

منتظر بمانيد تا Outlook ايميل‌هاي موجود در صندوق پستي شما را به طور كامل دانلود كند، بسته به حجم ايميل‌هاي موجود در صندوق پستي زمان انتظار متفاوت خواهد بود.

قیمت تایپ

قیمت تایپ فارسی

تایپ فوری

تایپ فرمول

دنیای فناوری...
ما را در سایت دنیای فناوری دنبال می کنید

برچسب : تایپ,تایپ فارسی,قیمت تایپ,خدمات تایپ, نویسنده : دنیای فناوری appytec بازدید : 159 تاريخ : چهارشنبه 3 دی 1393 ساعت: 17:20

با توجه به زمان‌بندي كه در قسمت بالا آموزش داده شد، Outlook به صورت خودكار به سـرور ايميل شما متصل شـده و اقدام به دريافت ايميل‌هاي موجود مي‌كند.

قیمت تایپ

قیمت تایپ فارسی

تایپ فوری

تایپ فرمول

دنیای فناوری...
ما را در سایت دنیای فناوری دنبال می کنید

برچسب : تایپ,تایپ فارسی,قیمت تایپ,خدمات تایپ, نویسنده : دنیای فناوری appytec بازدید : 125 تاريخ : چهارشنبه 3 دی 1393 ساعت: 17:19

براي دريافت ايميلي كه براي شما ارسال مي‌شود، Outlook به سروري كه ايميل‌ها در آن ذخيره شده‌اند متصل مي‌شود و آنها را دانلود و در پوشه Inbox ذخيره مي‌كند.

قبل از اينكه نحوه دريافت ايميل‌ها را شرح دهيم، ابتدا كمي تنظيمات دريافت ايميل را توضيح مي‌دهم. گزينه Option را از زبانه File انتخاب كنيد، در كادر Outlook Options ابتدا از سمت راست گزينه Advanced را انتخاب كنيد، از قسمت Send and receive بر روي دكمه Send/Receive كليك كنيد.

قیمت تایپ

قیمت تایپ فارسی

تایپ فوری

تایپ فرمول

دنیای فناوری...
ما را در سایت دنیای فناوری دنبال می کنید

برچسب : تایپ,تایپ فارسی,قیمت تایپ,خدمات تایپ, نویسنده : دنیای فناوری appytec بازدید : 188 تاريخ : چهارشنبه 3 دی 1393 ساعت: 17:18

امضاء يك عبارت متني يا تصويري است كه به طور خودكار به انتهاي ايميل‌هاي ارسالي اضافه مي‌گردد. بسياري از افراد، شماره تلفن و ديگر اطلاعاتشان را در امضاء‌هايشان قرار مي‌دهند.

براي ايجاد يك امضاء ابتدا زبانهFile  را انتخاب كنيد، سپس گزينه Option را انتخاب كنيـد. كادر Outlook Option مطابق تصوير ظاهر خواهد شد. آيتم Mail را از سمت چپ اين كادر انتخاب كنيد.

قیمت تایپ

قیمت تایپ فارسی

تایپ فوری

تایپ فرمول

دنیای فناوری...
ما را در سایت دنیای فناوری دنبال می کنید

برچسب : تایپ,تایپ فارسی,قیمت تایپ,خدمات تایپ, نویسنده : دنیای فناوری appytec بازدید : 121 تاريخ : چهارشنبه 3 دی 1393 ساعت: 17:18

در اين قسمت قصد داريم يك ايميل به منظور معرفي يكي از كتاب‌هاي انتشارات كليد آموزشي ايجاد كنيم، همانطور كه در درس قبلي گفته شد ابتدا در پنجره اصلي Outlook در زبانه Home بر روي دكمه New E-mail كليك كنيد، در پنجره ظاهر شده‌ متن مورد نظر خود را تايپ كنيد. به راحتي مي‌توانيد شكل ظاهري متن را از روي ريبون تغيير دهيد.

قیمت تایپ

قیمت تایپ فارسی

تایپ فوری

تایپ فرمول

دنیای فناوری...
ما را در سایت دنیای فناوری دنبال می کنید

برچسب : تایپ,تایپ فارسی,قیمت تایپ,خدمات تایپ, نویسنده : دنیای فناوری appytec بازدید : 159 تاريخ : چهارشنبه 3 دی 1393 ساعت: 17:16

در زبانه Home، در قسمت New بر روي دكمه New E-mail كليك كنيد.

پنجره Message مطابق تصوير 27 ظاهر مي‌شود. در قسمت To آدرس فرد گيرنده اصلي را تايپ كنيد، در قسمت Cc (مخفف Carbon Copy) آدرس افراد ديگري را كه مايل هستيد يك رونوشت از ايميل براي آن‌ها نيز ارسال شود را تايپ كنيد.

قیمت تایپ

قیمت تایپ فارسی

تایپ فوری

تایپ فرمول

دنیای فناوری...
ما را در سایت دنیای فناوری دنبال می کنید

برچسب : تایپ,تایپ فارسی,قیمت تایپ,خدمات تایپ, نویسنده : دنیای فناوری appytec بازدید : 150 تاريخ : چهارشنبه 3 دی 1393 ساعت: 17:16

در اينجا پيكربندي Outlook را به صورت كامل براي جي‌ميل بررسي مي‌كنيم. ابتدا بيائيد يك حساب كاربري جديد براي اوت‌لوك تعريف كنيم:

بر روي زبانه فايل كليك كنيد، در صفحه ظاهر شده بر روي دكمه Add Account كليك كنيد. پنجره Add New Account ظاهر مي‌شود، روش تكميل كردن فيلد‌هاي اين پنجره را در ابتداي كتاب توضيح داده‌ام. در صورتي كه از گزينه E-mail Account استفاده كنيد، Outlook تنظيمات مورد نظر را به صورت خودكار براي پيكربندي انجام مي‌دهد. در اين قسمت مي‌خواهيم روش پيكربندي Outlook را به صورت دستي بررسي كنيم. گزينه مشخص شده در را انتخاب كنيد، اين گزينه زماني كاربرد دارد كه ميل سرور شما براي پيكربندي Outlook تنظيمات خاصي را در اختيار شما قرار داده باشد.

قیمت تایپ

قیمت تایپ فارسی

تایپ فوری

تایپ فرمول

دنیای فناوری...
ما را در سایت دنیای فناوری دنبال می کنید

برچسب : تایپ,تایپ فارسی,قیمت تایپ,خدمات تایپ, نویسنده : دنیای فناوری appytec بازدید : 155 تاريخ : چهارشنبه 3 دی 1393 ساعت: 17:16