دنیای فناوری

ساخت وبلاگ

عادت داشتم قبل از سفر به یک جایی آمار تمام مکان های تفریحی تاریخی هتل ها و مسیرهای منتهی به شهر را بگیرم. این بار تصمیم داشتم به شهر تاریخی یزد بروم شبی را در دشت کویر بگذرانم و بعد به خود یزد بروم شهر یزد بناهای دیدنی مانند چکچکو (پیریسوز)، نارنج قلعه، چشمه غربالیز، آبشار دره گاهان، کاروان سرای خان،باغ دولت آباد ،کاروان سرای خان پنج یزد، کاروان سرای علی آباد،مجموعه امیر چقماق ،گنبد سنگی هگ، گنبد عالی، پیر هریشت، آب انبار، عقاب كوه ، سرو اب بود. در شهر یزد نیز تصمیم داشتم یا در هتل تهرانی یزد بمانم یا در هتل صفائیه.

دنیای فناوری...
ما را در سایت دنیای فناوری دنبال می کنید

برچسب : هتل تهرانی یزد,هتل صفائیه, نویسنده : دنیای فناوری appytec بازدید : 101 تاريخ : يکشنبه 17 آبان 1394 ساعت: 20:32

هرگز این همه دودل نشده بودم هر دو زیبا بودند یکی با ظاهری مدرن و دیگری به سبک خانه های قدیمی. آخر نتوانستم انتخاب کنم تصمیم گرفتم در داخل شهر چرخی بزنم و بعد تصمیم را بگیرم به میدان ساعت رفتم اولین ساعت شهری ایران در این مکان نصب شده بود بعد به باغ دولت آباد رفتم تا بلند ترین بادگیر دنیا را ببینم. در دفترچه راهنمایی که من داشتم نام بناهای دیدنی یزد را مانند خانه لاری های زندان اسکندر مجموعه زندیه آب انبار شش بادگیر نارنج قلعه و . . . نوشته بود که برنامه ریزی کردم در روزهایی که در این شهر هستم به دیدن همه آنها بروم. دیگر شب شده بود و من باید در یکی از دو هتل اتاق می گرفتم یا در هتل سنتی داد و یا در هتل زنبق.

دنیای فناوری...
ما را در سایت دنیای فناوری دنبال می کنید

برچسب : هتل سنتی داد,هتل زنبق, نویسنده : دنیای فناوری appytec بازدید : 129 تاريخ : يکشنبه 17 آبان 1394 ساعت: 20:32

با مدیر دانشکده تصمیم گرفتیم دانشجویان برتر ترم بهمن را برای مسافرت به یزد ببریم. وقتی ترم تمام شد و دانشجویان برتر انتخاب شدند آنها را به یزد فرستادیم خانم ها قرار بود در هتل موزه فهادان بمانند و آقایان در هتل ملک التجار! برنامه از این قرار بود که بچه ها سه روز در این شهر بمانند و به دیدن اماکن این شهر با اتوبوسی که برایشان تهیه کرده بودیم بروند. در مدتی که در یزد بودند آنها را به دیدن آبشار دره گاهان چشمه غربالبیز خانه لاری ها آتشکده ای که هرگز خاموش نشده بو مدرسه ضیائیه باغ دولت آباد و بادگیر بلندش که بلندترین بادگیر جهان بود بردیم. خدا را شکر بچه ها هم از هتل های خود راضی بودند و هم از تور.

دنیای فناوری...
ما را در سایت دنیای فناوری دنبال می کنید

برچسب : هتل ملک التجار,هتل موزه فهادان, نویسنده : دنیای فناوری appytec بازدید : 110 تاريخ : يکشنبه 17 آبان 1394 ساعت: 20:32

مراسم نخل برداری از ویژگیهای منحصر به فرد محرم و عزاداری در یزد است. این مراسم برای یاد بود زمانی است که پیکر مبارک امام حسین (ع) را در تابوت قرار دادند. هر ساله این مراسم را از تلوزیون نشان می دادند و مادرم از من می خواست او را به این مراسم ببرم ولی من نمی توانستم تا آن که بعد چند سال من توانستم مادرم را به دیدن این مراسم با شکوه ببرم .وقتی به یزد رسیدیم هنوز مراسم شروع نشده بود بنابراین اول رفتیم اتاقی بگیرم بعد در مراسم شرکت کنیم. در تهران که بودم از دوستان یزدی ساکن تهران آمار هتل های این شهر را گرفته بودم و از تهران تصمیم گرفته بودم یا به هتل مشیر یزد و یا هتل سنتی مهر که ساختار قدیمی داشتند و از نظر امکان رفاهی در سطح عالی بودند بروم. فرادی مراسم به دیدن بناهای شهر همچو آشکده مجموعه چقماق مدرسه ضیائیه آب انبار شش بادگیر خانه لاری ها رفتیم.

دنیای فناوری...
ما را در سایت دنیای فناوری دنبال می کنید

برچسب : هتل مشیر یزد,هتل سنتی مهر, نویسنده : دنیای فناوری appytec بازدید : 101 تاريخ : يکشنبه 17 آبان 1394 ساعت: 20:32

محال است به یزد بروم و به هتل هایی جز هتل کاروان یزد و هتل مشیر الممالک یزد بروم چون این دو هم امکانات خوبی داشتند و هم از نظر زیبایی بی نظیر بودند. شهر یزد مرا به دورانقدیم می برد با آن کوچه های باریک و خانه های گلی اش شهری پر از بناهای تاریخی مانند ساعت شهری آتشکده مجموعه امیر چقماق باغ دولت آباد مدرسه ضیائیه خانه لاری ها نارنج قلعه و ... که مجال گفتن نام همه آنها نیست که هر یک بیانگر زوق و خلاقیت و علم پارسیان است.

دنیای فناوری...
ما را در سایت دنیای فناوری دنبال می کنید

برچسب : هتل کاروان یزد,هتل مشیرالممالک یزد, نویسنده : دنیای فناوری appytec بازدید : 123 تاريخ : يکشنبه 17 آبان 1394 ساعت: 20:31

من عاشق هتل هایی بودم که به سبک قدیم ساخته شده اند که این سبک از هتل ها در یزد فراوان است که از بین آن ها می توان به هتل کوروش یزد و هتل ادیب الممالک یزد اشاره کرد دو هتل با ظاهری قدیمی ولی امکانات مدرن. شهر یزد ساختار باستانی خود را تا حد امکان حفظ کرده است و مردمانش دست از آداب و رسوم قدیمی نکشیده اند شهری با بناهای تاریخی مانند مجموعه امیر جقماق زندان اسکندر آتشکده بادگیرها و آب انبارهای دیدنی.

دنیای فناوری...
ما را در سایت دنیای فناوری دنبال می کنید

برچسب : هتل کوروش یزد,هتل ادیب الممالک یزد, نویسنده : دنیای فناوری appytec بازدید : 91 تاريخ : يکشنبه 17 آبان 1394 ساعت: 20:31

شهری پر از قنات شاید باید به جای یزد نامش را شهر قنات می گذاشتند شهری مه هر کس با دیدن ظاهرش می پندارد که یک قطره آب هم در این استان یافت نمی شود در حالی اینگونه نیست این شهر دارای آبشارهای زیبا مانند آبشار دره گاهان می باشد آب انبار شش بادگیر که از قدیم تا کنون پر از آب است. بناهای دیگر این شهر مانند نارنج قلعه مدرسه ضیائیه باغ دولت آباد سرای خان پنج کاروان سرای علی آباد خانه لاری ها گنبد سنگی هگ آتشکده گنبد عالی پیر هریشت در دنیا بی نظیر هستند. برای ماندن در یزد  هتل های زیادی است که قبل از رفتن باید رزور کنید مانند هتل خاتم یزد که هر کس از من جایی برای ماندن در یزد را می پرسد من هتل خاتم را به او معرفی می کنم. 

دنیای فناوری...
ما را در سایت دنیای فناوری دنبال می کنید

برچسب : هتل خاتم یزد,هتل خاتم, نویسنده : دنیای فناوری appytec بازدید : 84 تاريخ : يکشنبه 17 آبان 1394 ساعت: 20:31

هر چه به آنها گفتم که برای رزرو هتل پارسیان یزد و یا هتل لاله یزد قبل از رفتن به یزد اقدام کنید گوش نکردند و راه افتادیم وقتی به یزد رسیدیم هر دو هتل پر بودند و جای خالی نداشتند ولی باز شانس آوردیم که یکی از آنها صبح روز بعد یکی از مسافرانش می رفت و ما می توانستیم جای او برویم. در شبی که اتاق نداشتیم تصمیم گرفتیم در بیابان و در چادر شب را صبح کنیم. واقعا شب به یادماندی بود اگر از من می شنوید برای یک شب هم که شده امتحان کنید. در یزد چند روزی بودیم که در این مدت به دیدن چشمه  غربالبیز آبشار دره گاهان مجموعه امیر چقماق باغ دولت آباد و ... رفتیم.

دنیای فناوری...
ما را در سایت دنیای فناوری دنبال می کنید

برچسب : رزرو هتل پارسیان یزد,هتل لاله یزد, نویسنده : دنیای فناوری appytec بازدید : 102 تاريخ : يکشنبه 17 آبان 1394 ساعت: 20:30

اگر می خواهید خشکی و سر سبزی را در یکجا ببینید به یزد بروید. شهری که مراسم عزاداران حسینیش دیدنیست. شهری در مرکز ایران با هتل هایی که بعضی از آنها به سبک قدیمی ساخته شده اند مانند هتل کهن کاشانه و برخی دیگر مدرن مانند هتل پارسیان یزد که یک شکوه و جلای خود را دارند شهر کهن پر از بناهای دیدنی همچو باغ دولت آباد آتشکده مجموعه امیر چقماق مدرسه ضیائیه آب انبارهای قدیمی خانه لاری ها و... .

دنیای فناوری...
ما را در سایت دنیای فناوری دنبال می کنید

برچسب : هتل کهن کاشانه,هتل پارسیان یزد, نویسنده : دنیای فناوری appytec بازدید : 105 تاريخ : يکشنبه 17 آبان 1394 ساعت: 20:30

یزد پر از اماکن و هتل های دیدنی هتل هایی مانند کاروانسرای مشیر و هتل سنتی یزد که خودشان جز بنا های تاریخی باید به شمار می آمدند شهری که آتشکده اش هرگز خاموش نشده است شهری که بادگیر بلند باغ دولت آبادش زبان زد خاص و عام می باشد شهر بناهای تاریخی مانند مجموعه امیر چقماق مدرسه ضیائیه آب انبار شش بادگیر خانه لاری ها نارنج قلعه و دیگر بناها که اگر بخواهم نام همه آنها را ببرم چند برگی می شود.

دنیای فناوری...
ما را در سایت دنیای فناوری دنبال می کنید

برچسب : کاروانسرای مشیر,هتل سنتی یزد, نویسنده : دنیای فناوری appytec بازدید : 114 تاريخ : يکشنبه 17 آبان 1394 ساعت: 20:30